El viejo barrio de pescadores de Gijón, cuna de la villa y muy arraigado en la memoria sentimental de quienes viven en ella -sobre todo entre quienes lo conocieron en su salsa marinera-, es uno de esos ámbitos urbanos que la industria turística vende con eslóganes tales como el lugar donde late el alma de Gijón (cita literal). Por eso y para mayor rendimiento de los grandes operadores de esa industria, se construirá allí un gran hotel para acabar de desalmar a un barrio ya bastante desalmado, característica fundamental de cuanto toca y explota el turismo, cuya característica clave es deformar cuanto ocupa y mercantilizar aún más nuestras vidas, haciendo de las ciudades auténticos parques temáticos, cada vez más invivibles para los residentes. Algunos son materialmente asaltados con incrementos de alquiler abusivos, como el que motiva el comentario del profesor Rivas, a quien este Lazarillo recomienda el último libro de Josep Burgaya Homo mevens. El imperativo de la movilidad y la turistificación del mundo.
David M. Rivas
Una historia cierta de lo que ta pasando nun llugar onde nun hai tensión turística, nin masificación, nin incidencia sobro la vivienda, nin afeución sobro la población llocal. En dos díes supe de tres casos. Un home y una muyer, separaos con dos chiquiyos, viven na Cimavilla de Xixón, los dos d'alquiler. Amás de que desendolquen la vida nel barriu, la so atención a los neños ye bona por tar cerca y porque tienen escuela. D'otru lláu, una parexa con dos neños pequeños, vive cerca de los anteriores, tamién colos neños escolarizaos nel barriu. Al primer home súben-y la renta 100 euros de sópetu porque la demanda ta medrando, la parexa tien que negocialo y la muyer, direutamente, tien que dexar la casa porque van vendela. Cuando empiecen pasar estes coses, y yá va tiempu que pasa, ye cuando hai qu'intervenir, y nun esperar a que, como diz Barbón, la situación dexe de ser "puntual". Queipo y Pumariega van más allá y dicen que tóo ye mentira y un pretestu pa subir impuestos. Si Areces I el Grande ficiere dalgo envede falar de la "llienda urbana", igual agora tendríamos menos talentu y manu d'obra desperdigao pel mundiu. Daquella o yera "mentira" o yera "puntual". Los investigadores nun facíen otra cosa que falar d'unes males perspeutives, mesmo qu'agora con esti otru asuntu. Pero yá se sabe: equí deciden los grupos de presión, executen los políticos, pierden el tiempu los científicos y súfrenlo los ciudadanos.
EL MESANJE DE LAS MEDUSAS
Puede que uno de los organismos más antiguos y diversos de este planeta, empujado por las olas cantábricas cada vez más templadas para tenderse en las arenas de la playa de San Lorenzo cuando la ciudad duerme, esté escribiendo con su repetida presencia algún tipo de aviso o mensaje sobre el porvenir. Foto de Carlos Solares
DdA, XX/5.773
No hay comentarios:
Publicar un comentario