Lazarillo
Es de celebrar que el gaitero
gijonés José Ángel Hevia, internacionalmente conocido, haya manifestado su protesta
en asturiano ante la norma impuesta por la nueva concejala de Festejos del
Ayuntamiento de Gijón, representante de la extrema derecha en el gobierno
municipal, de no contratar para los eventos
culturales que se celebren en aquella villa a quienes utilicen el asturiano
como lengua, algo que nos retrotrae a los tiempos de la dictadura, cuando se
nos reprendía por usar en la escuela las expresiones que empleábamos en familia
o en la calle. Lo más oportuno en esta ocasión, a fin de no calificar a esa
señora y su partido como se merece, es utilizar un fragmento del propio texto
en asturiano del magnífico gaitero, cuyos conciertos por todo el mundo no conocen ese tipo de vetos, propios de mentalidades retrógradas e inquisitoriales como las del partido político que ha merecido el voto de miles de gijoneses y que posiblemente ofrecerá en el porvenir otras muestras explícitas de que Vox significa lo contrario de lo que nombra:
Una de les tres llingües d’ Asturies tá vetada pol Ayuntamientu. Podrán venir artistes del folk d’ Irlanda o de Escocia y falar y cantar en Inglés y en Gaélicu. Podrán llegar grupos de la vecina Galicia y presentar los conciertos y cantar en Gallegu. Por suerte pa ellos, los compañeros de la Asturies Occidental podrán siguir viniendo a Xixón, porque la Fala Eo-Naviega ye una variante del dominiu llingüísticu gallegu y esti nun tá prohibíu nos escenarios playos.
¿Será porque nun se dieron cuenta o será que namái se prohíbe lo más
apegao a casa? Y, si ye por eso… ¿nun será una payotada provinciana esti vetu? Unes
declaraciones como eses nun se pueden facer por parte d’ un representante
públicu. Y, si se facen, tienen que ser retiraes. Nun val
"matizales"; nun se puede admitir que seyan condición pa dengún pautu
entre partíos porque fai igual de culpable a quien admite esi pautu. N’
Asturies nun esiste un conflictu llingüísticu que cause crispación social y
política. Y nun ye de recibu que los que defienden la llibertá llingüística n’
otres comunidaes fomenten en nuestra casa la engarradiella precisamente por
torgar la llibertá llingüística.
DdA, XIX/5.381
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